Tankar kring en tårta...

 Anton går sin sista vecka på dagis här i norberg denna vecka, eller det kan hända att han kommer gå någon dag nästa vecka, men nya lägenheten är klar på fredag. Men jag tänkte göra en tårta till dagis som typ sista grej och så ville jag ha en anledning att göra en tårta (a).
Igår låg jag och tänkte och diskuterade om tårtan med Victor om hur den skulle se ut och fyllningar och sånt. Först tänkte jag på kitkat tårta om ni inte har sett en sån googla, sen så kom problemet att jag måste göra en laktos tårta och kitkat är väl inte laktos? Sen så kände jag att sugerpaste inte var bästa alternativet att skicka iväg till ett dagis med tanke på den höga sockerhalten lixom och marsipan är den ju mandel i alltså nötter och då vart jag jätte osäker lixom. Sen kom jag på en genial idée som finns som laktos om jag inte är ute och cyklar helt hehe. 
Men fyllningar var inte så svårt, men ni får veta mer senare. Ikväll ska jag iaf börja med bottnar och sånt :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback