Frågor :)

1. Det här är en riktigt kenpig fråga, då jag berättade på olika sätt till folk, men Victor, mamma, Johanna och Malins barn var med när jag gjorde testet. Men vi berättade iallfall för Victors mamma så hon fick berätta till Victors pappa. Sofia var den första vännen som fick veta. Vi hade hämtat henne i norberg eller något för vi skulle få våra julklappar och då fick vi en liten body utav henne och då berättade vi om det. Sen berättade jag för dom närmaste vännerna och dom jag umgicks med via sms eller så sa jag det bara rakt ut.
2. Pappa, victors föräldrar och sykon och familj, sen spred det dära sig ganska snabbt..
3. Dom flesta reagerade bra, men det var även folk som tyckte det var dåligt t.ex. victors föräldrar, Malin, men samtidigt så förstår jag dom, jag gick i skolan och hade hela livet på mig.
4. Nej, i början viste jag att jag skulle behålla det, men den vart det massa strul med victors föräldrar och då övervägde vi att ta bort det men sedan så pratade victor med dom och allt vart bra, men jag var jätte ledsen när jag inte viste hur jag skulle göra.
5.Nej inte precis, men nu när anton har kommit har jag tänkt på just det. Om victor och jag skulle gå skilda vägar, hur ska jag då göra? men just nu vet jag att vi klarar det hur det än ser ut så länge vi har varandra! :)
 
 
Först och främst, hur vill du? Om du inte vet kan det kanske vara bra att prata med någon som inte för till din familj, t.ex. skolkuraton? Hon kan hjälpa dig att överväga allt. Sen tycker jag nog att pappan till barnet borde få veta, så han får säga sitt. Gör en för-nackdels lista med att få barn, detta gjorde jag och victor och det var det som gjorde att vi valde att behålla.
Lyssna verkligen inte vad andra säger, det är ditt barn, din framtid och framför allt ditt liv och din kropp! 
vi unga för äldrar är inte sämre än någon annan föräldrar, det finns vuxna människor som är sämre föräldrar än oss unga och det är en sak att komma ihåg! En bra förälder sätter barnet först och sitt egna nöje sist, men ibland behöver man en lite paus och ladda upp batterina igen, och då har vi iallfall lämnat bort anton över natten för att t.ex. kolla bio och sånt :)
Men berätta för någon, mamma, pappan till barnet eller en vän, eller gå till någon kurator och prata, det är deras jobb ju.
 
ps. har du ingen ställe där man typ kan kontakta dig eller något? skulle vara kul att veta ditt beslut och sånt :)
 
förresten, tänk på hur det skulle bli efter en abort, t.ex. kommer du tänka på barnet? hur det skulle ha sett ut, hur hen skulle ha haft som personlighet?
V. 24.
v. 27, nästan inne i vecka 28.
V. 29.
Kanske vecka 32 eller 33.
kanske vecka 34?
hmm. 37 kanke
4 dagar innan anton föddes vecka 38 (37+3 eller 4)
Första bilden på lilla Anton som jag visade folk :)♥
 
Hoppas du är nöjd! 

Kommentarer
Emelie säger:

Ni är toppenföräldrar! Stor kram till er <3

2013-01-10 | 11:58:30
Bloggadress: http://emelies.vimedbarn.se
storasyster säger:

Detta inlägg måste jag bara kommentera. Tycker att hon ska ta kontakt med en psykolog, finns bra psykologer på barnmorskemottagningar som hjälper en bra när man står inför ett sådant här livsviktigt beslut. Sedan prata med pappan, göra en lista med för och nackdelar. Man måste tänka igenom ordentligt hur man vill att sitt liv ska se ut, vad man vill få ut, om det är någon dröm man vill förverkliga innan man sätter ett barn till jorden. Det är ett svårt beslut, men oavsett vad man väljer så blir det bra. Men en sak, du måste vara helt säker, oavsett ditt val.

2013-01-10 | 19:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback