daimsnittar

Igår när vi skulle hem till Victors mormor skulle jag och svärmor stå för fikat, vi bakade helt misslyckade macroner, och så gjorde hon nå annat, men jag själv stod för daimsnittar, vilket verkligen alla tyckte om! Livsfarliga att ha hemma kan jag lova er. 
Jag brukar ju ta lite finare bilder på mina bakverk men igår fanns inte ritkigt tiden då jag vart tvungen att baka om allt, men att baka självakakorna och grädda allt tar sammanlagt 25 min kanske :)
 
Du behöver.
100g smör.
1dl socker.
1½tsk vaniljsocker.
1 tsk bakpulver.
2 tsk ljussirap.
2 dl mjöl (i orginal recept stog det 3dl mjöl vilket resulterade i de vänstra)
och en påse med daim. (röd med små daim bitar i, innehåller 100g)
 
1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Vispa smör, socker, vaniljsocker, bakpulver, sirap till en krämig smet.
3. Blanda ner mjölet.
3. Knåda ner daimen och rulla två avlånga rullar och lägg på en plåt med bakplåtspapper och tjuffs in i ungnen i 14-17 min. Låt svalna på plåten efteråt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback