En morgon på öppna förskolan

Hej, Anton har tagit datorn, brukar tillåta han kolla tv eller dator eller mobilen när Olivia sover, för att det lixom ska vara lugnt. Olivia somnade till i vagnen påväg hem från öppis i typ 2 min och sen vill hon självklart inte somna om, funderar på att gå upp med en flaka med ersättning, Olivia har dessutom börjar gilla välling? Haha så nu är det gröt på morgonen som gäller och välling i sängen innan hon somnar. Jaja försöka få Olivia att somna var det ja..
Gjorde denna super goda smoothie idag till lunch, Victor och jag börjar räkna kalorier idag, har blivit för stor för alla mina kläder så det behövs. Hade gärna kört 5:2 men jag blir så sjukt grinig om jag inte äter något, en liten blond häxa! 

Kommentarer
Anonym säger:

Vill tipsa dej om en blogg som heter martinas.nu
Hon är jätteduktig när det gäller kost. Hon skriver bland annat om att det här med kalorier är en myt. Tycker verkligen du ska läsa lite om vad hon skriver. Det går absolut att gå ner i vikt utan att gå runt och vara hungrig. En kost med mycket fett (rätt fett) och lite kolhydrater leder till viktminskning + förbättrad hälsa :)) Ville bara tipsa :D

Svar: tack för tipset! Det hon förespråkar är alltså en low carb high fat "diet", det är inte alls samma sak som en diet när du räknar kalorier. Lchfinjenjören förklarade detta på ett väldigt bra sätt förut kommer jag ihåg. Jag går absolut inte runt och är hungrig, men mina dagar styrs av vad jag äter till middag, vilket jag alltid skriver in i min app några dagar tidigare, idag råkar det vara så att min middag består av lite mycket kalorier och då får man ju planera lunchen efter det.Jag har förresten testat lchf men jag tyckte inte om det. så gäller att hitta sin livs stil som funkar. Finns inget rätt eller fel.
Sofie Qvist

2015-09-21 | 13:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback