Dumlefluff

Jag har snart varit 18år i en vecka, en vecka!!! Och jag har inte utnyttjat det alls! Jag har inte köpt folköl, jag har inte köpt cigaretter eller något! Men det var inte det jag skulle prata om just nu utan jag skulle ge er receptet på en sjukt god sak att ha mellan tårtan eller som efterrätt men bär och frukt t.ex.

Dumlefluff heter det och är super gott!

Du behöver.
2,5 dl grädde
180 gr dumlekolor

Skär dumlen i bitar (jag skar den i 4 bitar), värm upp grädden och ha i den hackade dumlen i grädden på spisen, rör om med visp till dumlen har smält helt och låt stå i kylskåpet i minst 5 timmar, helst över natten. Vispa till ett fluff.

Bloggar från Victors mobil så fick knäppa kort på min instagram haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback