Ballerina/oreo cakepops

 
Alltså min nya favorit är cakepops, har funnits ganka länge och kan ju varieras.
 
Du behöver:
1 paket ballerina/oreokakor
50-100g philadlephia
300gram valfri choklad 
stössel att dekorera med
klubbpinnar eller grillpinnar
 
Börja med att mixa kakorna med en matebredare eller mixer/stavmixer så att det bara blir små små smular, ha sedan i 50gram philadelphia och sedan mer om det behövs. Rulla små bollar och lägg på en brika/plåt med bakplåtspapper och ställ i kyl/frys i typ 30-40 min.
Smällt chokladen och rulla bollarna igen så den platta sidan försvinner och doppa en pinne i chokladen och tyck ner i bollen och sätt fast klubban i en frogolitbit eller en skål med socker och in i kyl/krys igen i 20-30 min.
Ha upp chokladen i en mugg så blir det lättare att doppa klubban. 
Doppa klubborna en gång skaka loss den överfödiga chokladen så att det inte droppar om dom, och ställ in i frysen igen en snabbis, doppa klubborna sedan engång till (iaf om du har vitchoklad) och ha på ev.stössel eller anna dekoration. Ska man ha färgad choklad som dekoration så ställ in dom i kylen så chokladen stelar innan ni dekorerar valfritt med choklad.
Till Olivias 1års kalas böt jag dock band till detta istället för det lila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback